Om Du får problem...
Rutin för felanmälan! |
Har du något slags problem med din anslutning så anmäler du det till din Internet-leverantör. Här nedan finns några av leverantörerna med telnr. För kontakt med övriga leverantörer, se i ditt bredbandsavtal. Bahnhof Support:
08-555 771 00 Kundtjänst:
0776-70 10 67 Inställningar
för E-post, Uppkoppling samt Hemsidesfrågor: Bahnhof driftsinfo
1 Tele2 Kundservice
- Internet Teknisk support
- Internet Tele2 driftsinfo (Abuse (betyder våldföra) är det ställe ditt du anmäler sådana saker som bryter mot lagar eller regler för hur Internetanvändning ska gå till) Skellefteå Kraft Support Internet Felanmälan
övrig tid Felanmälan eller support kan man också göra/få via hemsidan. Den ligger under "kontakta oss". (Vid
alldeles tydliga nätfel ringer du Luleå Energis felanmälan:
Internet-leverantören felsöker och åtgärdar felet och rapporterar till dej (kunden) eller om Internetleverantören finner skäl till kontakt med nätägaren LuNet, så gör han det. (t.ex. vid troligt nätfel). LuNet rapporterar tillbaka åtgärd till Internet-leverantören som kontaktar dej. Rutinen ovan innebär att du som kund endast behöver (ska) ringa eller e-posta en gång för ärendet. Nätverkskortet i datorn Hittills (2004-09-23) har jag hört fyra fall av "trasigt nätverkskort" i Ersnäs. De är ju ganska billiga nuförtiden (ca 90 - 140 kr) och är troligen av lägre kvalitet numera. På den "gamla goda" tiden kostade ett 3com bortåt 1000 kr och hade livstids garanti (flera år iallafall)! Kanske något att tänka på då kontakten med nätet inte går igång! Krister Ö |
Uppdaterad 1 October, 2007