Om Du får problem...

 Rutin för felanmälan!

Har du något slags problem med din anslutning så anmäler du det till din Internet-leverantör.

Här nedan finns några av leverantörerna med telnr.

För kontakt med övriga leverantörer, se i ditt bredbandsavtal.


Bahnhof

Support: 08-555 771 00
support@bahnhof.se

Kundtjänst: 0776-70 10 67
kundservice@bahnhofbredband.se

Inställningar för E-post, Uppkoppling samt Hemsidesfrågor:
www.bahnhofbredband.net/support/

abuse@bahnhofbredband.se

Bahnhof driftsinfo 1
Bahnhof driftsinfo 2

Tele2

Kundservice - Internet
Vardagar kl. 08.00-20.00
Helger kl. 11.00-17.00

Telefon 0200-25 25 25
E-post:
kundservice@swip.net

Teknisk support - Internet
Vardagar kl. 08.00-23.00
Helger kl. 10.00-18.00
Telefon 0200-24 24 24
Länk till teknisk support
E-post: support@swip.net

abuse@swip.net

Tele2 driftsinfo

(Abuse (betyder våldföra) är det ställe ditt du anmäler sådana saker som bryter mot lagar eller regler för hur Internetanvändning ska gå till)

Skellefteå Kraft

Support Internet
Öppet kl 08:00-17:00 på
tel. 0910-77 25 95
Kontorstid tas felanmälan emot på detta nummer.

Felanmälan övrig tid
0910-77 27 00

Felanmälan eller support kan man också göra/få via hemsidan. Den ligger under "kontakta oss".

abuse@skekraft.net

(Vid alldeles tydliga nätfel ringer du Luleå Energis felanmälan:
0920-26 44 19)


Internet-leverantören felsöker och åtgärdar felet och rapporterar till dej (kunden)

eller

om Internetleverantören finner skäl till kontakt med nätägaren LuNet, så gör han det. (t.ex. vid troligt nätfel).

LuNet rapporterar tillbaka åtgärd till Internet-leverantören som kontaktar dej.

Rutinen ovan innebär att du som kund endast behöver (ska) ringa eller e-posta en gång för ärendet.


Nätverkskortet i datorn

Hittills (2004-09-23) har jag hört fyra fall av "trasigt nätverkskort" i Ersnäs. De är ju ganska billiga nuförtiden (ca 90 - 140 kr) och är troligen av lägre kvalitet numera. På den "gamla goda" tiden kostade ett 3com bortåt 1000 kr och hade livstids garanti (flera år iallafall)!

Kanske något att tänka på då kontakten med nätet inte går igång!

Krister Ö


Uppdaterad 1 October, 2007